Viljandi Linnavalitsus sõlmis häirekeskusega koostööleppe kriisiinfo telefoni kasutamiseks. Kriisiinfo telefoniga liitunud omavalitsuse elanikud saavad erakorraliste sündmuste korral helistada tasuta 1247 numbrile, et saada kriisis ametlikku ja usaldusväärset teavet ning käitumisjuhiseid. Viljandi linnapea Johan-Kristjan Konovalovi sõnul võimaldab kriisiinfo telefon ohuolukordades operatiivsemalt infot jagada. „Häirekeskusel on olemas teadmised ja kogemused kriisiolukordades info jagamisel ja vahendamisel. Loodan, et Viljandi linnal seda teenust kunagi vaja ei lähe, kuid vajaduse korral oleme valmis kõigile kriisiolukordadele reageerima,“ ütles linnapea.
Häirekeskuse kriisijuhi Janek Murakase sõnul on Viljandi linnavalitsuse otsus kriisiinfo telefoni teenusega liituda väga tervitatav. „Kriiside korral on elanike infovajadus tavapärasest suurem ning meie soov on, et käitumisjuhised ja usaldusväärne teave oleks tehtud inimestele võimalikult mugavalt kättesaadavaks,“ ütles ta. Lisaks on Murakase sõnul kriisiinfo telefoni numbrit hea meelde jätta – üks number 24/7 ehk 1247.
Numbrile 1247 saab helistada ka tavapärastes olukordades, kui kriisiga tegemist ei ole. Sellisel juhul toimib lühinumber riigiinfo telefonina, kust saab küsida või anda infot maanteede, pääste ja keskkonna teemadel ning PPA dokumentide taotlemise kohta. Tegemist on hädaabinumbri 112 kõrval tegutseva infonumbriga, mis pakub ööpäevaringselt teavet ja nõu olukordades, kus elu, tervis või vara ei ole otseselt ohus. Teenust osutatakse eesti, vene ja inglise keeles.
Rohkem infot: kriisivalmiduse spetsialist Triinu Tints, telefon 5308 0860, e-post: triinu.tints@viljandi.ee

